Eind aan verbod op tv-reclame Franse winkels

Franse winkelketens mogen vanaf 1 januari adverteren op televisie. Mediakenners noemen het de grootste revolutie op de Franse televisie in twintig jaar.

Televisiereclame door winkelketens was sinds 1968 verboden om de inkomsten van de regionale pers te beschermen. Het Europees Parlement besloot echter dat het verbod opgeheven moest worden. Sinds 2004 mochten kabel- en satellietzenders al winkelreclame uitzenden, vanaf het komende jaar nu ook de andere zenders.

Warenhuis Galeries Lafayette heeft al besloten om 60 procent van het mediabudget voortaan aan televisiereclame te gaan besteden

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!