Engelse KFC bant kinderspeelgoed

Fastfoodketen Kentucky Fried Chicken (KFC) stopt in Engeland onder maatschappelijke druk met het weggeven van speelgoed bij hun kindermaaltijden.

KFC stopte in Engeland al eerder met tv-reclame gericht op kinderen en rondom kinderprogramma’s. ‘In Engeland wordt voortdurend op het thema kidsmarketing en fastfood gehamerd. De dreiging van regelgeving was daar heel concreet’, vertelt Liesbeth Hop van stichting ReclameRakkers. ‘Engelse kinderen zijn de dikste in Europa. Nederlandse kinderen doen het wat betreft obesitas helemaal niet zo slecht. Zelfs in Zweden, waar helemaal niks mag op het gebied van kinderen en reclame, zijn de kinderen nog dikker’, aldus Hop.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!