Multicultureel winkelen in kaart gebracht

Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen hebben verschillende voorkeuren voor het winkelaanbod in hun buurt. Turken hechten vooral belang aan levensmiddelen en audiovisuele en huishoudelijke apparatuur. De interesse van Marokkanen gaat voornamelijk uit naar mode, accessoires en persoonlijke verzorging.

Dit zijn enkele bevindingen van Femke Wokke, die haar scriptie Kleurrijk Winkelen met de scriptieprijs van Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) beloond zag. Meer dan autochtone consumenten, lijken allochtone consumenten belang te hechten aan anoniem winkelen en aan de afkomst van personeel.

Wokkes scriptie is te downloaden op www.hbd.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!