'Naam negerzoen om commerciële redenen gewijzigd'

Negerzoenfabrikant Buys heeft de naam van de versnapering niet veranderd omdat de naam kwetsend zou zijn, maar uit commerciële overwegingen. Dat zegt een woordvoerder van Buys dinsdag in Trouw.

De naam 'Buys zoenen' leent zich meer voor variatie wanneer de fabrikant een 'themazoen' op de markt wil brengen, zoals een WK-zoen of een voorjaarszoen. 'Als mensen zich door de naamswijziging minder gekwetst voelen, is dat slechts een bijkomstigheid', stelt de woordvoerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!