Consumenten hebben komende kerstdagen geen zin om uren te kokkerellen. Exclusief en kant-en-klaar is het nieuwe devies.
Albert Heijn speelt daarop in door bijvoorbeeld kalkoengebraad, hertenbiefstuk en varkenshaas aan te bieden. Kant-en-klaar, met saus, in een eenmalig te gebruiken ovenschaal. Ook concurrenten Jumbo, Plus en Super de Boer bieden een breed maaltijdenassortiment aan. ‘Wij hebben ons kerstassortiment verdrievoudigd’, vertelt Dieuwertje Beerepoot van Super de Boer.
Onderzoeksbureau Trendbox onderschrijft deze ontwikkeling. Uit recent onderzoek blijkt dat het aantal ondervraagden dat graag zelf kookt tijdens speciale gelegenheden, daalt. In 2004 was dit nog 68 procent, dit jaar daalt dat naar 57 procent. Volgens Trendbox heeft dit te maken met het gebrek aan tijd bij mensen.
Kant-en-klaar kerstdiner in trek
Gepubliceerd op 21 december 2006 om 00:00
Reacties 0