Geox, de grootste schoenverkoper van Italië, wil de kledingmarkt veroveren. Met hun nieuwe internationale outdoorcollectie moet het omzetaandeel de komende jaren groeien van vijf naar vijftig procent.
Geox, wereldwijd nummer drie op de ranglijst van schoenverkopers, heeft de jassencollectie de afgelopen twee jaar in haar thuismarkt getest, en heeft hierin nu een omzetaandeel van dertien procent. Directeur Mario Moretti over de rol die Nederland speelt in de expansie: ‘Nederland zien wij als toegangspoort voor Europa. Gezien de rol van Schiphol willen we in het hart van de EU zichtbaar zijn. Bovendien is de Nederlandse klant een van de beste qua schoenenconsumptie.’
In Nederland is de collectie van Geox, bestaande uit zowel schoenen als jassen, verkrijgbaar via elf Geox-winkels. ‘Daarnaast zetten we voor de kledinglijn een speciaal agentennetwerk op om de overige verkoopkanalen te benaderen’, aldus Moretti in vakblad Textilia.
Geox wil kledingmarkt veroveren
Gepubliceerd op 10 januari 2007 om 00:00
Reacties 0