De drogisterijen deden het in 2006 iets beter dan in het jaar ervoor. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van IRI Nederland dat donderdag in het maandelijkse vakblad RetailTrends is gepubliceerd.
Tot en met week 44 van afgelopen jaar boekte de drogisterijbranche een omzet van iets meer dan 2,5 miljard euro. Dat is 1,8 procent meer dan in 2005 werd behaald in dezelfde periode. Hoewel de toename positief is, staat hij wel in schril contrast met de omzetgroei die de branche in de eerste jaren van het millennium maakte. 'Toen waren plussen van boven de zeven procent heel normaal', licht Ronald Laureijsen, business insights director van IRI Nederland, toe.
Supermarkten scoren steeds beter op de traditionele drogisterijcategorieën, zoals lichaams- en gezichtsverzorging en cosmetica. Daarnaast wordt aangetoond dat de categorie Private Label weer meer aandeel heeft gewonnen ten opzichte van het omzetaandeel van de categorie A-merken.
In het januarinummer van RetailTrends vindt u een uitgebreid artikel over het onderzoek.
Drogisterijen boeken magere groei
Gepubliceerd op 12 januari 2007 om 00:00
Reacties 0