Supermarktketen Coop promoot versheid van brood met eigen huismerk
Gepubliceerd op 23 december 2004 om 00:00
Supermarktorganisatie CoopCodis scoort goed als het gaat om het versheidsimago van vlees en agf. Om eenzelfde imago op te bouwen voor brood komt Coop met een eigen huismerk, Les Landes. Die moet de versbeleving van brood vergroten. Les Landes is ontwikkeld om aan de vraag naar vers, ambachtelijk brood te voldoen en winkels de mogelijkheid te bieden van 08.00 tot 20.00 uur vers brood aan te kunnen bieden. Les Landes wordt voorbewerkt aangeleverd en in de winkel afgebakken. Het huismerk vormt 30% van het broodassortiment, dat verder bestaat uit het voordelige eurobrood (5%), een basisassortiment (57%) en een luxe assortiment (8%). Volgens Harry Vergeer, productmanager brood, kaas, vleeswaren, zuivel en diepvries bij Coop, heeft het tot nu ontbroken aan voldoende aandacht voor de presentatie van brood. Hij streeft naar assortimentsharmonisatie bij alle vestigingen. Zij moeten alle het huismerk Les Landes gaan voeren en het brood bij voorkeur afnemen bij leverancier Bake-Five groep. Basis voor de promotie van Les Landes-brood is de uitstekende kwaliteit, meer schapruimte in de winkel en verkrijgbaarheid van openings- tot sluitingstijd.
Reacties 0