Angst bij fabrikanten voor prijzenslag

Fabrikanten vrezen een langdurige opleving van de prijzenoorlog. Dat concludeert directeur Philip den Ouden van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI).

Volgens Den Ouden verlagen supermarktketens de prijzen nu de concurrentiedruk hoog is. Hij reageert dan ook bedroefd op de mogelijk nieuwe ronde in de prijzenoorlog. 'Een mogelijke prijzenoorlog moet wél gefinancierd worden. Eén keer raden wie onder de nodige druk wordt gevraagd mee te betalen', aldus Den Ouden. 

Donderdag maakte Dirk van den Broek bekend dat het honderd prijzen verlaagd. Een dag later volgde Albert Heijn met een verlaging van duizend producten. Daarop volgde een regen van reacties van onder meer C1000, Super de Boer, Jumbo, Dirk van den Broek, Hoogvliet en Vomar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!