Hoofdbedrijfschap Detailhandel kiest voor RetailTrends
Gepubliceerd op 27 december 2004 om 00:00
Na 48 jaargangen stopt het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD) met haar maandelijkse uitgave Detailhandel Magazine. De laatste editie is zaterdag verschenen. HBD directeur Eduard van de Lustgraaf legt in een interview in deze laatste uitgave uit, wat de overwegingen zijn geweest om te stoppen met Detailhandel Magazine: "Het HBD concentreert zich op wat wij noemen ‘de niet-commerciële omgeving van de onderneming’. Dat zijn dus onderwerpen als arbeid en onderwijs, criminaliteitsbestrijding, ruimtelijke ordening, ict-stimulering en dergelijke. Zaken als formulemanagement, nieuwe ketens, concurrentieverhoudingen in de markt en dergelijke beschouwen wij niet meer als de kerntaken van het HBD. Deze onderwerpen komen ook volop aan de orde in de algemene vakbladen als Elsevier Retail (zes keer per jaar) en RetailTrends (maandelijks). Nu commerciële uitgevers brood zien in een blad voor de hele sector moeten we ook goed kijken naar de meerwaarde van Detailhandel Magazine. Wij kunnen als bedrijfschap natuurlijk niet gaan concurreren met de private markt. We hebben het zelfs omgedraaid. Nu we stoppen met Detailhandel Magazine gaan we samenwerken met RetailTrends. Onze kennis over de niet-commerciële kant van de detailhandel, kunnen we in het vervolg prima via RetailTrends communiceren als één van de vele kanalen. Dat rechtvaardigt geen afzonderlijk Detailhandel Magazine meer."
Reacties 0