Mars stopt kinderreclame

Snoepfabrikant Mars stopt met reclame gericht op kinderen tot twaalf jaar. Dat maakte een woordvoerder gisteren bekend.
 
De Amerikaanse producent van onder meer Mars, Snickers, Bounty en Milky Way stopt met advertenties in jeugdbladen en het versturen van reclameberichten per gsm. Mars was al gestopt met reclame voor kinderen jonger dan zes jaar. Het bedrijf stopt als een van de eerste grote snoepfabrikanten met reclame voor kinderen. De Consumentenbond pleit voor een algeheel verbod op reclame voor ongezonde producten gericht op kinderen.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!