Het voedingsmiddelenbedrijf Numico heeft vorig jaar een nettowinst behaald van 202 miljoen euro. Dit is twee procent meer dan in 2005. De operationele winst steeg sterker, met 29 procent tot 483 miljoen euro.
Het bedrijf profiteerde van de toegenomen vraag naar babyvoeding in opkomende economieën, onder meer in Azië. In Nederland is de producent bekend van Nutrilon (babymelk) en Olvarit (maaltijdpotjes). Numico maakte zijn jaarcijfers woensdag bekend. De omzet nam in het afgelopen jaar met 32 procent toe tot 2,62 miljard euro. De stijging is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan overnames in 2005. Numico deed toen twee grote acquisities, in Italië en Azië.
Op eigen kracht wist Numico de omzet met bijna twaalf procent op te krikken. Numico verwacht dit jaar een omzettoename van tien tot twaalf procent.
29% winststijging Numico
Gepubliceerd op 21 februari 2007 om 00:00
Reacties 0