Consumentenvertrouwen licht gedaald

Het consumentenvertrouwen is in februari licht gedaald. Burgers waren minder positief over de ontwikkeling van de Nederlandse economie dan een maand eerder. Dat bleek uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Ondanks een lichte terugval was de koopbereidheid van de consument in februari, in vergelijking met voorgaande jaren, nog steeds groot. Het oordeel over de eigen financiële situatie in de afgelopen twaalf maanden is onveranderd gebleven. Consumenten waren daarentegen wel wat negatiever over de eigen financiële positie in het komende jaar. Ook vonden zij het een minder gunstige tijd voor het doen van grote aankopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!