4,1% omzetgroei detailhandel

De Nederlandse detailhandel heeft in januari 2007 een hogere omzet gerealiseerd dan een jaar eerder. De omzet kwam 4,1 procent hoger uit in vergelijking met januari 2006. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De omzetgroei in januari werd ondersteund door de gunstige samenstelling van de koopdagen in deze maand, aldus het CBS. Na correctie voor het koopdageneffect is er volgens het CBS nog altijd een duidelijke omzettoename. Vooral de detailhandel via internet behaalde een hoge groei. De omzetstijging van postorderbedrijven en andere detaillisten die via het internet handelen bedroeg bijna 12 procent in januari.

De non-food winkels behaalden in januari een omzetgroei van 4,8 procent. Het volume was 3,7 procent hoger dan een jaar eerder. Bij consumentenelektronica was sprake van een omzetgroei van 8,5 procent. Alleen textielsupermarkten zagen de omzet dalen, met 5,2 procent.

Bij de voedings- en genotmiddelenwinkels was sprake van 3,0 procent meer omzet, waarbij het volume 1,6 procent steeg. Bij de supermarkten steeg de omzet 3,5 procent, waarvan 2,1 procent als gevolg van meer volume.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!