“Door de invloed van modeketens en -merken als H&M, Mexx en Esprit zijn de prijzen behoorlijk onder druk komen te staan. Hun prijzen worden elk jaar lager. Wil je dan toch hetzelfde rendement behalen, dan moet je een heel sterke volumestijging hebben. Met SPORT 2000 maakten we beide sprongen: een volume- én een prijsstijging. Dat is dus heel goed voor het rendement”, aldus Marius Rovers, managing director Euretco Sport in het maartnummer van RetailTrends.
In het interview vertelt Rovers dat hij de afgelopen jaren bezig is geweest de verschillende formules en activiteiten van Euretco Sport klaar te stomen voor de toekomst. “Wilden we groeien en ook echt goed groeien, dan moesten we de verschillende onderdelen binnen deze divisie steviger positioneren. SPORT 2000 en Runnersworld noemden we altijd al formules, maar op het gebied van ketensamenwerking waren zij dat een paar jaar geleden nog niet. Er werd besloten om naast de bestaande samenwerking voor SPORT 2000 ook franchiseformules te starten. In dit type franchise formules ligt volgens ons de toekomst”, aldus Rovers. De eerste stap richting de nieuwe werkwijze werd in januari 2005 gezet met de koop van de Helderman-groep, die op dat moment de sportketen Helderman Sport voerde.
Meer lezen over wat Rovers te vertellen heeft? Lees dan het volledige artikel in het maartnummer van RetailTrends. Een gratis proefnummer van RetailTrends kunt u hier aanvragen. Voor een jaarabonnement klikt u hier.
'Franchise is de toekomst'
Gepubliceerd op 12 maart 2007 om 00:00
Reacties 0