Primera wil groeien in diensten

De Primera-formule, van oorsprong een tabakswinkel, biedt steeds meer diensten aan. Het klantenbestand bestaat al voor zestig procent uit niet-rokers. Tabak blijft er centraal staan, maar de formule wil de komende jaren vooral groeien in diensten.

Algemeen directeur Harry Jol wil in de nabije toekomst bijvoorbeeld treinkaartjes, prepaid kaarten voor elektriciteit en gas en een betaalkaart voor internet gaan verkopen. Bij de winkel bestaat de omzetverdeling momenteel uit zestig procent goederen en veertig procent diensten, maar Jol wil die verhouding de komende jaren behoorlijk veranderen.

In de groeistrategie staat de digitalisering van alle vestigingen centraal. Zo stappen de laatste tachtig winkels nog dit jaar over naar het moderne intranet van Primera. Verder groeit het aantal ondernemers gestaag en wint de formule marktaandeel. Er zijn nu 350 Primera-winkels en daar komen jaarlijks 25 bij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!