De Primera-formule, van oorsprong een tabakswinkel, biedt steeds meer diensten aan. Het klantenbestand bestaat al voor zestig procent uit niet-rokers. Tabak blijft er centraal staan, maar de formule wil de komende jaren vooral groeien in diensten.
Algemeen directeur Harry Jol wil in de nabije toekomst bijvoorbeeld treinkaartjes, prepaid kaarten voor elektriciteit en gas en een betaalkaart voor internet gaan verkopen. Bij de winkel bestaat de omzetverdeling momenteel uit zestig procent goederen en veertig procent diensten, maar Jol wil die verhouding de komende jaren behoorlijk veranderen.
In de groeistrategie staat de digitalisering van alle vestigingen centraal. Zo stappen de laatste tachtig winkels nog dit jaar over naar het moderne intranet van Primera. Verder groeit het aantal ondernemers gestaag en wint de formule marktaandeel. Er zijn nu 350 Primera-winkels en daar komen jaarlijks 25 bij.
Primera wil groeien in diensten
Gepubliceerd op 15 maart 2007 om 00:00
Reacties 0