Veel producten verliezen Bewust-logo

Tientallen producten verliezen hun 'Ik Kies Bewust'-logo door nieuwe, strengere criteria. Dat verwacht Jaap Seidell, voorzitter van de wetenschappelijke adviescommissie van de Stichting Ik Kies Bewust (IKB).

De aangescherpte normen van het IKB-systeem werden woensdag gepresenteerd op de Vrije Universiteit in Amsterdam. De nieuwe normering heeft met name gevolgen voor productgroepen als zoetwaren, soepen en sauzen. De zout- en suikercriteria in deze categorieën zijn naar beneden bijgesteld. Verschillende producten verliezen hierdoor het logo.

Betreffende bedrijven mogen niet meer adverteren met het IKB-logo, ook de producten mogen niet meer verkocht worden. Alleen de producten die al met het logo zijn verpakt mogen nog verhandeld worden.

Er worden nu zo’n 350 producten met het IKB-logo verkocht. De stichting verwacht dat het er eind 2007 circa duizend zijn. 'Een groot aantal nieuwe producten, waaronder 200 huismerkproducten, is momenteel goedgekeurd. Ook verwachten we groei door de uitbreiding van het logo naar andere productgroepen zoals groente en fruit, melk en vlees', aldus secretaris Annejet Pette.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends