‘Productinnovatie sleutel tot groenteconsumptie’

Productinnovaties zijn de sleutel tot een grotere groente en fruit consumptie onder de Nederlandse consument. Dat zegt dr. ing. Ernst Wolterig, bijzonder hoogleraar aan de Wageningen Universiteit.

Woltering is speciaal benoemd ter bevordering van de consumptie van groente en fruit onder Nederlanders. ‘De laatste twintig jaar is er door het bedrijfsleven vooral geïnvesteerd in productiecapaciteit en houdbaarheid. Naar geur, smaak of vitaminegehaltes is er nauwelijks gekeken. Daar willen wij verandering in brengen’, stelt de hoogleraar.

Hij denkt aan het selecteren van andere rassen fruit. Ook zou fruit minder lang opgeslagen moeten worden bij lage temperaturen. Dit alles om de producten lekkerder, gezonder en een constantere kwaliteit te geven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!