Van Tol profiteert van prijzenoorlog supermarkten

De prijzenoorlog in de supermarktbranche lijkt weinig effect te hebben op supermarktketen Van Tol. Waar elders sprake is van een verschraling van de markt, opende Van Tol dit jaar de eerste Dagwinkels. Daarnaast komen er meer vestigingen van Troefmarkt bij, minimaal 15 in 2005. Van Tol doet ook niet mee aan de prijzenslag die gaande is. Het bedrijf gaat de strijd aan door in plaats van minder service juist meer service te bieden. `Denk maar aan een service zoals Kiala, waarbij consumenten hun postorderpakketten bij de supermarkt op kunnen halen`, aldus directeur Aalzen Aikema. Volgens Aikema is de Dagmarkt een feel good-winkel waar de klant moet vinden wat hij zoekt en een goed gevoel krijgt bij de formule. `Dat wij ook goedkoop kunnen zijn, laten wij zien aan de hand van diepe acties. Maar wij zullen nooit de focus op prijs leggen.` In 2005 zal een nog onbekend aantal nieuwe Dagwinkels worden geopend. Daarnaast zal een aantal Troefmarkten worden omgebouwd tot Dagwinkel. Het aantal Troefmarkten wordt uitgebreid tot 150. Naast buurtsupers is Van Tol overigens ook sterk vertegenwoordigd in de ambulante handel. Het bedrijf heeft 450 rijdende winkels en is daarmee marktleider in Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!