Mode-webwinkel wil vermindering retouren

De Amerikaanse webwinkel myshape gaat de strijd aan met het flinke aantal retouren van kledingstukken. De retailer wil dit veranderen door klanten alleen kleding te laten zien die past bij hun lengte en gewicht.

Webwinkels die kleding verkopen hebben vaak te maken met retouren om de maten van de verschillende merken nogal eens met elkaar verschillen. Shoppers moet zich voortaan eerst aanmelden bij myshape.com, waarbij wordt gevraagd naar de maten van de klant. Ook moet de kleding- of merkvoorkeur aangegeven worden. Als ze in het vervolg op de site komen, kunnen ze een 'personal shop' bezoeken, waar producten worden aanbevolen die bij hun lichaamsbouw passen.

Zo’n twintigduizend vrouwen hebben inmiddels een profiel aangemaakt. Het aantal aankopen zou volgens The New York Times veel hoger liggen, dan het gemiddelde. Het aantal retouren zou nog de helft zijn van wat kledingretailers gemiddeld krijgen teruggestuurd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!