De Amerikaanse webwinkel myshape gaat de strijd aan met het flinke aantal retouren van kledingstukken. De retailer wil dit veranderen door klanten alleen kleding te laten zien die past bij hun lengte en gewicht.
Webwinkels die kleding verkopen hebben vaak te maken met retouren om de maten van de verschillende merken nogal eens met elkaar verschillen. Shoppers moet zich voortaan eerst aanmelden bij myshape.com, waarbij wordt gevraagd naar de maten van de klant. Ook moet de kleding- of merkvoorkeur aangegeven worden. Als ze in het vervolg op de site komen, kunnen ze een 'personal shop' bezoeken, waar producten worden aanbevolen die bij hun lichaamsbouw passen.
Zo’n twintigduizend vrouwen hebben inmiddels een profiel aangemaakt. Het aantal aankopen zou volgens The New York Times veel hoger liggen, dan het gemiddelde. Het aantal retouren zou nog de helft zijn van wat kledingretailers gemiddeld krijgen teruggestuurd.
Mode-webwinkel wil vermindering retouren
Gepubliceerd op 3 april 2007 om 00:00
Reacties 0