Storing bij pinnen in winkels

Een technische storing heeft maandag tot problemen geleid bij het pinnen in winkels. Dat heeft een woordvoerder van Equens, dat het betalingsverkeer in Nederland regelt, bevestigd. De problemen deden zich voor bij bankpasjes van de Postbank.

In de nacht van zondag op maandag deed zich een incident voor tijdens onderhoudswerkzaamheden. Bij winkeliers en eigenaren van tankstations die hun betaalautomaat tussen vier uur 's nachts en half negen 's ochtends aanmeldden, deden zich problemen voor. Mensen met een Postbankpas konden niet betalen. Niet bekend is hoe groot het aantal gedupeerde winkeliers is.

Namens de winkeliers gaat de Raad Nederlandse Detailhandel (RND) aan Equens enkele kritische vragen stellen. ‘We zullen ze per brief vragen of ze onderzoek willen doen naar de oorzaak, zodat we zeker weten dat het niet nog eens gebeurt’, aldus een woordvoerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!