Supermarkt blijft grootste snoepverkoper

Nederlanders hebben in 2006 voor 2,92 miljard euro aan snoep, snacks en hartige versnaperingen gekocht. De grootste verkopers van snacks en zoetwaren blijven de supermarkten. In 2006 was dit kanaal goed voor 2,21 miljard euro aan snoep- en snackverkopen, 1 procent meer dan een jaar eerder.

De kauwgomverkoop steeg vorig jaar met 7,1 procent het hardst. De categorie chocolade steeg in omzet met 2,8 procent, bij biscuits, banket en snijkoek was sprake van een toename van 2 procent en in de categorie hartig groeide de omzet 0,4 procent. De omzet in de categorie suikerwerk bleef gelijk.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!