NMa: geen stappen tegen Superunie

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) onderneemt geen stappen tegen de boycot van Heineken door vijftien kleinere supermarktketens. De supers, verenigd in inkooporganisatie Superunie, voeren de actie om Heineken te dwingen de prijzen te verlagen. De NMa vond de actie in eerste instantie verdacht, omdat ketens als Jumbo, Plus en Coop onderling afspraken maken wie Heineken en wie Amstel tijdelijk uit de schappen zou halen. Die maatregel zou volgens de kartelwaakhond de vrije concurrentie tussen supermarkten kunnen belemmeren. Nadat de NMa om uitleg heeft gevraagd, concludeert de autoriteit nu dat ingrijpen niet nodig is. “De boycot richt zich op één brouwer en heeft een duidelijke deadline”, aldus een woordvoerster. “Dit hoort bij het spel, dat soms hard wordt gespeeld.” De NMa zegt boycot-acties wel scherp in de gaten te blijven houden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!