AH en Aldi ontketenen broodoorlog

Albert Heijn verlaagde donderdag de prijzen van het goedkoopste brood met 10 procent, omdat Aldi de dag ervoor in advertenties met broodprijzen stuntte. De prijs van wit- en bruinbrood van Albert Heijns discountmerk Euroshopper, werd verlaagd van 32 naar 29 eurocent. Een woordvoorder van Albert Heijn verklaarde tegenover Bakkerswereld.nl dat die prijsverlaging een rechtstreekse reactie is op een advertentie van Aldi een dag ervoor.

Het woord prijzenoorlog zal Albert Heijn nooit in de mond nemen, aldus AH-woordvoerder Jan Christiaan Hellendoorn. Hij kan dus ook niet zeggen of de prijzenoorlog in de supermarkten voorbij is. De woordvoerder zegt wel dat Albert Heijn voortdurend alert blijft op prijsbewegingen in de markt. 'We zullen vaker tussentijds reageren, vaker kleine prijsaanpassingen en vaker rechtstreeks op de winkelvloer, zonder communicatie.'

De aangepaste broodprijs is een voorbeeld van zo'n snelle tussentijdse actie, aldus Hellendoorn. 'Bedoeld om het gat te overbruggen met de broodprijs bij Aldi. We bewaken continu de prijsperceptie die de consument van Albert Heijn heeft.'


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!