Drie veelbelovende communicatievormen dienen zich aan
Gepubliceerd op 6 januari 2005 om 00:00
De communicatiemogelijkheden nemen tegenwoordig in rap tempo toe. Drie veelbelovende vormen van communicatie zijn rfid, face to face communication, en weblogs. Rfid is een radiofrequentietechniek voor communicatie tussen producten, waarbij tussenkomst van mensen niet nodig is. Met behulp van rfid kan een varieteit aan data worden verzameld over bijvoorbeeld producten in een supermarkt. De tweede veelbelovende manier van communicatie is face tot face communication. Dit is eigenlijk geen nieuwe communicatievorm, maar wel nieuw is dat Amerikaanse bedrijven het voor consumenten gemakkelijker maken om elkaar snel te spreken. Zo bieden de autoverhuurders Zipcar en Flexcar voor nog geen 50 dollar per maand hun leden 24 uur per dag toegang tot auto`s die geparkeerd staan rond een stad. Verwacht wordt dat de omzet (momenteel 15 miljoen dollar) van deze vorm van autoverhuur in 2009 is vertienvoudigd. De derde communicatievorm die een hoge vlucht neemt is `bloggen`. In de VS zijn er al 4 miljoen weblogs, waarop mensen een persoonlijk verslag doen van onderwerpen die hen interesseren. Voor marketeers zijn weblogs zeer interessant, omdat via een blog goedkoop kan worden gecommuniceerd met consumenten.
Reacties 0