De Nederlandse consumenten gaven niet eerder zoveel geld uit aan hun tuin als vorig jaar. De bestedingen kwamen boven de drie miljard euro uit. Volgens Tuinbranche Nederland een absoluut record.
Dit jaar wordt er wederom flink gekocht. Marktleider Intratuin spreekt van een omzetgroei van vijftig procent in vergelijking met het natte en koude voorjaar van 2006. Ook Garden retail Services (GRS), met driehonderd aangesloten tuincentra, meldt een verkooptoename van dertig tot vijftig procent.
De belangrijkste stijgers in de afgelopen jaren:
Omzet decoratie, in euro's:
2003 - 205,5 miljoen
2004 - 207 miljoen
2005 - 226,7 miljoen
2006 - 252,2 miljoen
Omzet tuingereedschap:
2003 - 79,3 miljoen
2004 -103,7 miljoen
2005 -114,4 miljoen
2006 -128,2 miljoen
Omzet tuinmeubelen en BBQ:
2003 - 232 miljoen
2004 - 288,7 miljoen
2005 - 290,9 miljoen
2006 – 321 miljoen
Omzet bestrating:
2003 - 179,9 miljoen
2004 – 245,6 miljoen
2005 – 225,8 miljoen
2006 – 246,1 miljoen
Cijfers: Tuinbranche Nederland, Productschap Tuinbouw, GfK
Tuincentra verkochten niet eerder zoveel
Gepubliceerd op 23 april 2007 om 00:00
Reacties 0