Tuincentra verkochten niet eerder zoveel

De Nederlandse consumenten gaven niet eerder zoveel geld uit aan hun tuin als vorig jaar. De bestedingen kwamen boven de drie miljard euro uit. Volgens Tuinbranche Nederland een absoluut record.

Dit jaar wordt er wederom flink gekocht. Marktleider Intratuin spreekt van een omzetgroei van vijftig procent in vergelijking met het natte en koude voorjaar van 2006. Ook Garden retail Services (GRS), met driehonderd aangesloten tuincentra, meldt een verkooptoename van dertig tot vijftig procent.

De belangrijkste stijgers in de afgelopen jaren:

Omzet decoratie, in euro's:

2003 - 205,5 miljoen
2004 - 207 miljoen
2005 - 226,7 miljoen
2006 - 252,2 miljoen

Omzet tuingereedschap:

2003 - 79,3 miljoen
2004 -103,7 miljoen
2005 -114,4 miljoen
2006 -128,2 miljoen

Omzet tuinmeubelen en BBQ:

2003 - 232 miljoen
2004 - 288,7 miljoen
2005 - 290,9 miljoen
2006 – 321 miljoen

Omzet bestrating:

2003 - 179,9 miljoen
2004 – 245,6 miljoen
2005 – 225,8 miljoen
2006 – 246,1 miljoen

Cijfers: Tuinbranche Nederland, Productschap Tuinbouw, GfK

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!