Kaas wordt steeds vaker in supermarkt gekocht

In 2004 is 244.000 ton kaas gegeten door de Nederlandse consument. Dat is 14,9 kilogram per hoofd van de bevolking. In 2003 was dit nog 14,7 kilogram. In 1994 lag de kaasconsumptie nog op 14,4 kilogram per hoofd van de bevolking. Dit blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Zuivelbeurs (VNZ). Volgens de VNZ is de verkoop van kaas via de supermarkten de afgelopen jaren gestegen. In 2000 werd 80% van de kaas via de supermarkten verkocht. In 2004 is dit percentage toegenomen tot 85%. “Dit heeft te maken met de populariteit van de portieverpakkingen en de voorverpakte kaas. De consument is gehaast, die wil gemak”, zegt Peter Poot van VNZ. In de periode 2000-2003 is het aantal kaasspeciaalzaken gedaald van 726 naar 623 winkels.”Een aanzienlijke terugloop. We hebben wel het idee dat de afname op het eindpunt is”, zegt Barend Koelman van het Vakcentrum Kaas & Delicatessen in het AD.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!