Online warenhuis Wehkamp gaat de betaalmethode iDeal volledig uitrollen. Sinds oktober werd het getest.

Klanten konden op de site kiezen uit acceptgiro (34 procent van het aantal betalingen), automatische incasso (36 procent ) of andere betaalwijzen (30 procent ), waaronder de digitale nota, girofoon, girotel, éénmalige overschrijving en iDeal. Vooral onder consumenten van 19 tot 34 jaar blijkt iDeal populair, laat Wehkamp in een persbericht weten. Voorts zou het die consumentengroep aanzetten tot meer online-bestedingen.

Uit onderzoek van Millward blijkt dat iDeal bijdraagt aan het vertrouwen in de veiligheid van webwinkels. Op dat moment maakte 27 procent van de Nederlanders gebruik van deze betaalmethode. Het aantal transacties via iDeal groeit maandelijks met ongeveer tien procent. Waar in 2005 één procent van de internetaankopen met iDeal werd betaald, is dit percentage in 2006 gestegen naar vijftien procent (onderzoek Blauw Research).