‘Hoort een Hummer wel in een gewone showroom?’. Voor Tchai International, met ingang van 2007 verantwoordelijk voor de inrichting van het Hummer Showroom Interieurconcept, was het antwoord op deze vraag even uitdagend als eenvoudig: een Hummer zet je niet zomaar neer. Je geeft hem het imago mee dat erbij hoort en dat de klant ervan verwacht.
De eerste officiële Hummer-vestiging werd op 1 december 2006 in Rome geopend. De showroom van het nieuwe dealerbedrijf, werd voorzien van Tchai’s Car Experience Concept. Het idee achter de inrichting is simpel: laat de Europese consument het Hummer-gevoel aan den lijve ondervinden. Tchai is daar in samenwerking met de in Nederland gevestigde Europese Hummer importeur prima in geslaagd.
Tot januari dit jaar konden Europeanen weliswaar een Hummer aanschaffen, maar dat moest altijd via een licentiehouder. Dit bedrijf had de toestemming van de Amerikaanse fabrikant om Hummers te verkopen, maar hoe en in welke omgeving hij dat deed was nauwelijks bepaald. Daardoor stuurden de licentiehouders in de verschillende Europese landen op hun manier hun bedrijf, zonder dat er regels over showroominrichting waren, of een duidelijke corporate identity.
Met ingang van 2007 is Kroymans Corporation officieel importeur voor Hummer in heel Europa. Er wordt momenteel een dealer- en servicenetwerk opgezet voor Hummer in 27 Europese landen. Al die bedrijven moeten aan tevoren gedefinieerde eisen voldoen voordat ze zich Hummer dealer mogen noemen. Tchai is gevraagd het door de Amerikaanse architect van Hummer ontworpen dealerconcept mee vorm te geven en te realiseren binnen alle nieuwe Hummer vestigingen.
Het complete persbericht vindt u hier.
Tchai zet Hummer onafhankelijk neer
Gepubliceerd op 14 mei 2007 om 00:00
Reacties 0