Tuincentra richten zich op kindermarketing
Gepubliceerd op
12 januari 2005 om
00:00
Veel tuincentra hebben voor kinderen een speelhoek met een zandbak of schommels. Wat de verkoop van artikelen voor kinderen betreft, is er echter nog geen echt beleid. Hier lijkt binnenkort verandering in te komen. Intratuin opent binnenkort een samenhangende afdeling die mogelijk Kinderwereld gaat heten. Naar verluidt wordt hiervoor nu een assortiment kinderartikelen samengesteld. Daarnaast zetten veel tuincentra op korte termijn het uitgebreide `KleinGroenland 4 Kids`-concept van Johan Boersen neer. Dit concept vormt de basis voor een doordachte kinderafdeling die meer is dan een toevallige verzameling producten.Intratuin wil nog niets zeggen over Kinderwereld, dit in tegenstelling tot pionier in kinderconcepten Westparts. Dit bedrijf laat weten voor Kinderwereld een uitgebreid schappenplan voor de winkelvloer te hebben ontwikkeld. Het plan voorziet in een eenvoudige meterstelling met zaadjes en kweekbakjes, maar ook in een zeer breed concept waarin ook schepjes, laarsjes, boekjes en cadeautjes zijn ondergebracht. Boersen wil met `KleinGroenland 4 Kids` 4- tot 12-jarigen vooral aanspreken met een thematische aanpak waarin het creatieve element centraal staat. Dit gebeurt onder meer met cartoonachtige figuren.
Reacties 0