KPN staat bovenaan top-100 adverteerders

KPN is de grootste adverteerder van Nederland en staat bovenaan de top-100 van adverteerders over 2004. Het concern kocht in de eerste elf maanden voor 86,2 miljoen euro aan mediaruimte in. Daarvan ging bijna 3,5 miljoen euro naar mediaruimte op het internet. Na KPN volgen Procter & Gamble, Albert Heijn, Unilever Bestfoods, Lever Faberge, L`Oreal, Reckitt Benckiser, Beiersdorf, Renault Nissan en Iglo Mora Groep. De cijfers zijn afkomstig van gegevens van BBC De Media en Reclame Bank (BBC) en tot 1 december 2004 verzameld. Het betreft de bruto-bestedingen, eventuele kortingen die media-exploitanten geven zijn buiten beschouwing gelaten.KPN staat overall bovenaan. Bij de top-25 merken in dagbladen gaat Lidl aan kop, gevolgd door Kras Ster Vakanties, Aldi, Seats & Sofas en Media Markt. De top-25 merken in tijdschriften wordt aangevoerd door de ANWB, waarna L`Oreal Paris, Albert Heijn, Frisia en Vichy volgen. Bij de top-25 merken op internet staat KPN, DSB, Gsmweb, Microsoft en Telfort bovenaan. De top-25 televisie wordt aangevoerd door wederom KPN, gevolgd Albert Heijn, Nivea, L`Oreal Paris en Danone.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!