KPN staat bovenaan top-100 adverteerders
Gepubliceerd op 12 januari 2005 om 00:00
KPN is de grootste adverteerder van Nederland en staat bovenaan de top-100 van adverteerders over 2004. Het concern kocht in de eerste elf maanden voor 86,2 miljoen euro aan mediaruimte in. Daarvan ging bijna 3,5 miljoen euro naar mediaruimte op het internet. Na KPN volgen Procter & Gamble, Albert Heijn, Unilever Bestfoods, Lever Faberge, L`Oreal, Reckitt Benckiser, Beiersdorf, Renault Nissan en Iglo Mora Groep. De cijfers zijn afkomstig van gegevens van BBC De Media en Reclame Bank (BBC) en tot 1 december 2004 verzameld. Het betreft de bruto-bestedingen, eventuele kortingen die media-exploitanten geven zijn buiten beschouwing gelaten.KPN staat overall bovenaan. Bij de top-25 merken in dagbladen gaat Lidl aan kop, gevolgd door Kras Ster Vakanties, Aldi, Seats & Sofas en Media Markt. De top-25 merken in tijdschriften wordt aangevoerd door de ANWB, waarna L`Oreal Paris, Albert Heijn, Frisia en Vichy volgen. Bij de top-25 merken op internet staat KPN, DSB, Gsmweb, Microsoft en Telfort bovenaan. De top-25 televisie wordt aangevoerd door wederom KPN, gevolgd Albert Heijn, Nivea, L`Oreal Paris en Danone.
Reacties 0