Kinderen worden trendgevoelig op steeds jongere leeftijd

Kinderen lijken op steeds jongere leeftijd trendgevoelig te worden op het gebied van kleding. Terwijl zij in het verleden pas vanaf de middelbare school hun eigen mening/stijl gingen vormen, gebeurt dat nu al vanaf de basisschool. Zeker meisjes blijken al op jonge leeftijd zeer gevoelig te zijn voor modetrends; hierbij gestimuleerd door oudere zussen of zangeressen zoals bijvoorbeeld Britney Spears. Over het algemeen zijn meisjes al vanaf hun achtste op de hoogte van wat `hip` is en in sommige gevallen zelfs vanaf hun zesde. Bij jongens ligt dat anders: meestal zijn zij pas met trends bezig als ze een jaar of twaalf zijn en zelfs tieners zijn vaak nog conservatief op modegebied.Voor de modebranche is `kortetermijn` steeds meer het sleutelwoord. Dat geldt ook voor de kindermode. Volgens Eric Heerings, vertegenwoordiger van Tom Tailor Kids, moeten namelijk niet alleen de kinderen, maar juist ook de moeders worden ge-enthousiasmeerd: `Het is relevant voor elke leeftijd. De consument koopt steeds meer in naar behoefte. Kochten ze vroeger in juli al die winterjas, nu kopen ze die jas in september. Daarnaast is het goed om continu een verkoopimpuls in je winkel te hebben.`

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!