Markt voor huwelijksreizen is booming
Gepubliceerd op 14 januari 2005 om 00:00
De markt voor huwelijksreizen is booming. Ongeveer driekwart van de ongeveer 82.000 paren die elk jaar trouwen gaat op honeymoon. Dat blijkt uit recent onderzoek van het tijdschrift Bruid & Bruidegom. Bij het merendeel van de jonggehuwden staat de reisbestemming nog niet vast, maar bijna de helft zegt een voorkeur te hebben voor een combinatie van een strand- en een actieve vakantie. Verder gaat 35% voor een vakantie met witte stranden en wuivende palmen, 5% kiest voor een verblijf in een romantische stad en 4% wil gaan cruisen. Tot de meest favoriete vakantiebestemmingen behoren Aruba, Hawai, Jamaica en de Malediven. 59% van de bruidsparen wil het liefst 8 tot 14 dagen op reis, terwijl 26% een voorkeur heeft voor tenminste 15 dagen. Ook wenst 47% van de echtparen een beetje luxe verblijf. Bijna 40% van de (aanstaande) echtparen kijkt in reisgidsen om zich te informeren over de reisbestemmingen, 35% kijkt op internet. Zo`n 69% van de bruidsparen vindt dat het reisbureau goede informatie geeft over huwelijksreizen en 29% geeft de reisbureaus een voldoende. Ten slotte is 70% van de bruidsparen van plan tussen de 1.000 en 3.000 euro aan hun huwelijksreis te besteden.
Reacties 0