Markt voor huwelijksreizen is booming

De markt voor huwelijksreizen is booming. Ongeveer driekwart van de ongeveer 82.000 paren die elk jaar trouwen gaat op honeymoon. Dat blijkt uit recent onderzoek van het tijdschrift Bruid & Bruidegom. Bij het merendeel van de jonggehuwden staat de reisbestemming nog niet vast, maar bijna de helft zegt een voorkeur te hebben voor een combinatie van een strand- en een actieve vakantie. Verder gaat 35% voor een vakantie met witte stranden en wuivende palmen, 5% kiest voor een verblijf in een romantische stad en 4% wil gaan cruisen. Tot de meest favoriete vakantiebestemmingen behoren Aruba, Hawai, Jamaica en de Malediven. 59% van de bruidsparen wil het liefst 8 tot 14 dagen op reis, terwijl 26% een voorkeur heeft voor tenminste 15 dagen. Ook wenst 47% van de echtparen een beetje luxe verblijf. Bijna 40% van de (aanstaande) echtparen kijkt in reisgidsen om zich te informeren over de reisbestemmingen, 35% kijkt op internet. Zo`n 69% van de bruidsparen vindt dat het reisbureau goede informatie geeft over huwelijksreizen en 29% geeft de reisbureaus een voldoende. Ten slotte is 70% van de bruidsparen van plan tussen de 1.000 en 3.000 euro aan hun huwelijksreis te besteden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!