Het aantal reclamefolders neemt in aantal toe. Jaarlijks worden er nu twaalf miljard verspreid, voornamelijk door retailers. Een huishouden ontvangt wekelijks zo’n veertig folders. De folder wordt door consumenten ook steeds hoger gewaardeerd. Van een 5,9 in 1997 en een 6,2 in 2001 naar een 7 in 2007.

Marktonderzoeksbureau Veldkamp onderzoekt sinds 1988 de verschijningsvorm, het bereik, de effectiviteit en de waardering van ongeadresseerde reclame. Tussen 1997 en 2001 nam het aantal folders toe van 7,7 miljard tot 9,5 miljard. De bestedingen aan brievenbusreclame namen toe van 467 miljoen in 1997 naar 624 miljoen euro in 2001 en 648 miljoen euro in 2006.

Uit het onderzoek Thuis Binnen Bereik blijkt bij 78 procent van de huishoudens de folders gelezen worden door minstens twee personen. 68 procent van de respondenten geeft aan graag reclamefolders te ontvangen. Tachtig procent van de respondenten krijgt door folders zin om iets te kopen. Bij 92 procent zetten de folders de afgelopen drie maanden daadwerkelijk aan tot winkelbezoek. Blokker voert de `top 10 folderaars in 2006` aan, gevolgd door Kruidvat en Gamma.