Hema-design moet `verassend eenvoudig` zijn

Op de ontwerpafdeling van de Hema geldt maar een enkel devies: het moet een verrassend en eenvoudig ontwerp zijn. De no-nonsense producten van de warenhuisketen moeten duidelijk van vorm en helder van lijn zijn. `Gewoon doen`, is de filosofie van het in 1926 opgericht warenhuis.Betaalbare kwaliteit is altijd de grondgedachte van de Hema geweest. In de jaren tachtig kwam daar door concurrentie van andere ketens het bewuste streven naar een goede vormgeving voor een breed publiek bij. Er zijn maar weinig mensen die de stijl van een specifieke ontwerper bij Hema kunnen ontdekken (Hema heeft er zes op het gebied van alles wat niet onder mode, eten of verpakking valt). De meeste consumenten lopen langs de schappen en denken: echt Hema.Het creatieve bolwerk van het warenhuis bevindt zich in de Amsterdamse Bijlmer. Creatieve informatie wordt spaarzaam naar buiten gebracht. Naast de toetssteen voor elk ontwerp `verrassend eenvoudig`, is er nog een aantal criteria waar het design aan moet voldoen, de `stijlbijbel` bijvoorbeeld. Dat is een boekwerk met afspraken over alles wat wel en niet bij de Hema past.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!