Adverteerders gingen in 2004 andere eisen stellen aan reclamebureaus

In 2004 heeft zich een flinke verschuiving voltrokken in de aandacht van adverteerders. Reclamebureaus werden dan ook geconfronteerd met nieuwe eisen. Het lijkt erop of zich het afgelopen jaar eindelijk de verandering aftekende die de consument werkelijk controle geeft over de hoeveelheid en het soort reclame waaraan hij blootgesteld wordt. Dat proces heeft volgens Kevin Robert, ceo van Saatchi & Saatchi Worldwide, tien jaar geduurd. Eerst stonden de merken op de voorgrond, daarna acties en promotions. Toen ging de macht over naar de detailhandel.In 2004 verschoof de aandacht nu dan echt naar de consument. Mass marketing is eindelijk verleden tijd en informatie is de drijvende kracht achter alles wat de consument beweegt. De verschuiving uit zich onder meer in de dalende populariteit van de reguliere tv-commercial en de opkomst van media-neutrale campagnes. Nieuwe media als mobiele telefoons en computerspelletjes vormen steeds vaker de basis van een campagne en adverteerders eisen van hun reclamebureau meer creativiteit en originaliteit. Ook viral marketing met zijn nadruk op individualisme sluit aan bij deze trend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!