Boycot Coca-Cola verstandig?

Supermarkten zijn niet blij met frisdrankfabrikant Coca-Cola. De fabrikant drukt een prijsverhoging door van tussen de drie en acht procent. In 2006 verhoogde Coca-Cola de prijzen al met veertig procent. Dat hing samen met de nieuwe wegwerpfles die meer commerciële mogelijkheden biedt dan de oude fles. In een jaar tijd is een fles Coca-Cola van anderhalve liter in prijs gestegen van 0,96 tot 1,39 euro.

Supermarktketen Albert Heijn legt zich niet neer bij de aangekondigde prijsverhogingen van de frisdrankenleverancier. Het bedrijf dreigt de colaproducent met een boycot. Deskundigen waarschuwen voor het gevaar klanten nee te verkopen met een artikel waar zoveel vraag naar is. Doet AH er toch verstandig aan Coca-Cola te boycotten?

Geef uw mening op ons forum!

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!