Bierbrouwer Heineken verhoogt de winstverwachting voor dit jaar. Het concern denkt dat de winst over 2007 zal groeien met twintig tot 25 procent. Daarmee groeit de nettowinst  bijna twee keer zo snel als de bierbrouwer had verwacht.

Eerder ging Heineken voor 2007 uit van een winstgroei van 10 tot 13 procent. De verwachting wordt verhoogd omdat de verkoop van bier in diverse regio’s sterk is gestegen. Het biervolume van Heineken steeg in het eerste halfjaar met ruim negen procent naar 58,2 miljoen hectoliter. De meeste groei werd op eigen kracht geboekt, een klein deel door overnames.

Het kostenbesparingsprogramma van Heineken loopt volgens plan. Het concern hoopt vanaf volgend jaar 450 miljoen euro aan vaste kosten te kunnen besparen. Met name in Centraal en Oost-Europa, Afrika en Zuid-Oost Azië verkocht Heineken meer bier dan verwacht. Bovendien is de vraag naar een sterk biermerk toegenomen en heeft Heineken zo zijn positie als merk kunnen verstevigen. Een sterke internationale economie en goed weer stuwden de verkoopcijfers ook.

In West-Europa waren de eerste vier maanden van 2007 goed voor mooie verkoopcijfers. De natte junimaand zorgde er echter voor dat de groei op 1 procent bleef steken. In de Verenigde Staten zag de bierbrouwer het volume van light-bier met dertig procent groeien.