Britten kopen vaker en meer online

Britse consumenten zijn in 2004 vaker en meer online gaan kopen. Ook groeit het aantal producten dat zij via het internet aanschaffen. Volgens cijfers van MORI Financial Services en Royal Mail zegt 44% van de Britse bevolking in 2004 online producten te hebben gekocht. In 2001 was dat nog 41%. Hoewel boeken, cd`s en kleding nog steeds de populairste artikelen zijn, groeien ook andere productcategorieen. Zo is de supermarkt goed voor slechts 6% van alle home shopping, maar dat aandeel is de afgelopen drie jaar wel met 50% toegenomen.Vrouwen kopen vaker online dan mannen. Terwijl 25% van de vrouwen wel eens kleding online koopt, is dat bij mannen 12%. Wel kopen mannen vaker pc`s online en computers zijn de snelst groeiende categorie producten. 9% van de aankopen vindt via teleshopping plaats, 65% meer dan drie jaar geleden. Amazon is de populairste shopping site, zowel bij mannen als vrouwen. Ruim de helft van alle consumenten heeft er wel eens iets gekocht. Het aantal online vliegtickets is sinds 2001 gestegen van 7 naar 12%. Consumenten tussen de 30 en 34 jaar shoppen het meest online; die onder de 30 en boven de 60 het minst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!