Forse groei kerstomzet Tesco
Gepubliceerd op 19 januari 2005 om 00:00
De omzet van de grootste Britse supermarktketen Tesco is in de zeven weken tot 8 januari dit jaar met 12% gestegen. De omzetstijging in deze periode bedroeg voor de supermarkten die minimaal een jaar bestaan (en exclusief benzine-omzet) 7,6%. Tesco verkocht in deze kerstperiode in Groot-Brittannië 450.000 paar sokken, 250.000 PlayStation 2 videospelletjes en 4 miljoen ‘Christmas puddings’. Tesco is met deze omzetgroei succesvoller dan haar concurrenten Morrison en Sainsburry. Deze retailers meldden omzetdalingen in de kerstperiode. Tesco’s financieel bestuurder Andrew Higginson verwacht dat de concurrentie dit jaar groter wordt. “Het is geen geheim dat een paar van onze grote concurrenten dit jaar (2004 red.) niet echt in topvorm waren, en je zou verwachten dat ze binnenkort weer in vorm zijn”, aldus Higginson.
Reacties 0