Coop gaat non-food en partijhandel verkopen

Supermarktketen Coop is op 1 januari begonnen met de verkoop van non-food en partijhandel. Het gaat om een uitvloeisel van de Supercoop-formule, die eerder succesvol werd geimplementeerd in het paradepaardje van CoopCodis. Volgens bedrijfsadviseur Bokko Tromp gaat het bij de partijhandel vooral om restpartijen van fabrikanten. `Door massale inkoop via CoopCodis kunnen we de ondernemers aantrekkelijke marges garanderen`, aldus Tromp. De Coop-winkels zijn niet verplicht om non-food en partijhandel in hun assortiment op te nemen, maar CoopCodis verwacht veel van de `bulk-artikelen`. Tromp stelt dat er al veel enthousiaste reacties vanaf de winkelvloer zijn gekomen. `Het ziet ernaar uit dat we dit landelijk implementeren in onze formule.` Wekelijks selecteert CoopCodis een product dat massaal zal worden gepresenteerd in de Coop-winkels. De artikelen worden uitgestald in metalen manden die op willekeurige plaatsen in de winkel worden geplaatst. De bedoeling hiervan is om een verrassingseffect te creeren. Voor de artikelen geldt een `op-is-op`-principe. Dat betekent dat er elke week een nieuw artikel in de winkels ligt, dat slechts eenmalig deel uitmaakt van het assortiment.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!