Coop gaat non-food en partijhandel verkopen
Gepubliceerd op 19 januari 2005 om 00:00
Supermarktketen Coop is op 1 januari begonnen met de verkoop van non-food en partijhandel. Het gaat om een uitvloeisel van de Supercoop-formule, die eerder succesvol werd geimplementeerd in het paradepaardje van CoopCodis. Volgens bedrijfsadviseur Bokko Tromp gaat het bij de partijhandel vooral om restpartijen van fabrikanten. `Door massale inkoop via CoopCodis kunnen we de ondernemers aantrekkelijke marges garanderen`, aldus Tromp. De Coop-winkels zijn niet verplicht om non-food en partijhandel in hun assortiment op te nemen, maar CoopCodis verwacht veel van de `bulk-artikelen`. Tromp stelt dat er al veel enthousiaste reacties vanaf de winkelvloer zijn gekomen. `Het ziet ernaar uit dat we dit landelijk implementeren in onze formule.` Wekelijks selecteert CoopCodis een product dat massaal zal worden gepresenteerd in de Coop-winkels. De artikelen worden uitgestald in metalen manden die op willekeurige plaatsen in de winkel worden geplaatst. De bedoeling hiervan is om een verrassingseffect te creeren. Voor de artikelen geldt een `op-is-op`-principe. Dat betekent dat er elke week een nieuw artikel in de winkels ligt, dat slechts eenmalig deel uitmaakt van het assortiment.
Reacties 0