Retailers hebben meer waardering voor versleveranciers
Gepubliceerd op 19 januari 2005 om 00:00
De relatie tussen handel en industrie is het afgelopen jaar sterk verslechterd als gevolg van de prijzenoorlog in de supermarkten. De wederzijdse waardering over de onderlinge samenwerking is dan ook een stuk minder dan een jaar geleden. Dit blijkt uit de nieuwste editie van het jaarlijkse Industributie-rapport. Met name de waardering van de handel voor de fabrikanten van dranken, drogmetica, zoetwaren en snacks is sterk afgenomen. De waarderingen voor de fabrikanten van de productcategorieen zuivel en kaas en overig non-food stegen licht. Versleveranciers krijgen van retailers de hoogste waardering.Jumbo Supermarkten en leverancier Plukon Poultry hebben het afgelopen jaar de beste prestaties geleverd en krijgen hiervoor de Industributie Trofee. Plukon Poultry krijgt van retailers een gemiddelde waardering van 7,57 en blijft daarmee Agrico net voor. De rest van de top vijf bestaat uit Campina, Reckitt Benckiser en The Greenery. Jumbo Supermarkten voert met een 7,55 het retail-klassement aan. De tweede plaats is voor Hoogvliet. C1000, Plus en Albert Heijn vormen de rest van de top vijf. Het Industributie-onderzoek is uitgevoerd door het Erasmus Food Management Instituut.
Reacties 0