Prisma werkt aan versobering winkels
Gepubliceerd op 19 januari 2005 om 00:00
De retail heeft baat bij harde afspraken met ondernemers, sobere winkels en korte overlegstructuren, aldus Hans van de Lest. Hans van de Lest is commercieel directeur van Prisma Food Retail. Van de Lest is sinds april 2003 werkzaam bij de organisatie en heeft sindsdien onder meer de winkels van Golff van een restyling voorzien. Volgens Van de Lest moet Prisma slagvaardiger in de markt opereren. Formule- en assortimentsproposities moeten met hoge snelheid kunnen veranderen. Zo wijst Van de Lest er op dat vorig jaar het A-merk nog bovenaan de prioriteitenlijst stond, maar dat de aandacht inmiddels is verschoven naar het huismerk.Prisma is een beursgenoteerd bedrijf en is een aparte werkmaatschappij met eigen taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden. Van de Lest zoekt onder meer synergie met Sligro en Superunie. Zo heeft Sligro bijvoorbeeld een uitstekend wijnassortiment. Volgens Van de Lest is imago allesbepalend in de huidige prijzenoorlog tussen de supermarkten. Golff had, ten onrechte aldus de commercieel directeur, een duur imago en verloor daardoor klanten. Versobering van de winkels moet daarom helpen.
Reacties 0