Ook concurrent TomTom op overnamepad

Garmin, producent van navigatiesystemen, wil zijn Italiaanse distributeur Synergy overnemen. Het Amerikaanse bedrijf wil zo zijn zichtbaarheid in de Europese markt vergroten.

Op het gebied van autonavigatie domineert Garmin de Amerikaanse markt, met een marktaandeel van ongeveer vijftig procent. TomTom is de grootste speler op de Europese markt, en kondigde onlangs de overname aan van kaartenleverancier Tele Atlas. Daarmee wil het zijn positie in Europa verstevigen en ook in de VS groeien.

Garmin kocht eerder dit jaar al distributiebedrijven in Frankrijk en Duitsland en heeft laten weten dat het een soortgelijke acquisitie in Spanje nastreeft. De overname van Tele Atlas door TomTom leidde ook tot speculaties dat Garmin wellicht zijn oog zal laten vallen op kaartenmaker Navteq.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!