Consument drinkt meer light-producten

Nederlandse consumenten zijn tussen 2000 en 2006 meer light-producten gaan drinken. In zes jaar tijd groeide de consumptie van light-frisdranken met 75 procent.

De vraag naar 'regular' (suikerhoudende) producten daalde in dezelfde tijd met vijftien procent. Daarmee kwam de consumptie van frisdrank per Nederlander uit op 98 liter in 2006. Dat is één procent meer dan in 2000. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De toenemende voorkeur voor light-frisdranken gaat samen met een groei van de consumptie van mineraalwater. Het gemiddeld verbruik van mineraalwater kwam in 2006 uit op 21 liter. Dit is ruim een kwart meer dan in 2000.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!