Het Duitse Beiersdorf, bekend van Nivea en Hansaplast, heeft in het tweede kwartaal een nettowinst van 93 miljoen euro gerealiseerd. Een jaar eerder bleef de winst nog steken op 55 miljoen euro. De omzet nam met tien procent toe tot 1,46 miljard euro.

Beiersdorf verkocht vooral meer in opkomende markten zoals Latijns-Amerika, het Midden-Oosten en Oost-Europa. Maar ook in Noord-Amerika en Azië liep de verkoop goed. Vooral huid- en haarverzorgingsproducten, deodorants en Nivea For Men werden meer verkocht.

Het bedrijfsresultaat voor eenmalige posten steeg met twintig procent naar 191 miljoen euro. Analisten gingen hier uit van 180 miljoen euro, op een omzet van 1,43 miljard euro.

De winst in het eerste halfjaar groeide 24 procent tot 244 miljoen euro. In de vergelijkbare periode een jaar eerder behaalde het Duitse cosmeticaconcern een winst na belasting en exclusief buitengewone items van 197 miljoen euro.