Belgen steeds vaker naar Nederlandse supers

Nederlandse supermarkten in de zuidelijke grensstreek krijgen steeds vaker Belgische klanten over de vloer. De Federatie van Belgische Levensmiddelenfabrikanten (Fevia) schat dat één op de vijf Belgische gezinnen wel eens over de grens boodschappen doet.

Fevia zegt hierover 'zeer bezorgd' te zijn. “De laatste drie jaar is het verlies aan marktaandeel door het winkelen over de grens toegenomen van vier naar zes procent”, aldus algemeen directeur Chris Moris. Een verklaring voor het fenomeen moet volgens Moris worden gezocht in de hoge prijzen voor levensmiddelen in België.

Het prijsverschil met Nederlandse basislevensmiddelen zoals brood, kaas en frisdranken is vaak zo'n tien tot vijftien procent. “Daar willen mensen best één of twee keer per maand voor naar de goedkope supermarkten in Nederland rijden. En dan doen ze daar ook meteen hun andere boodschappen”, zegt Moris.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!