Minder winst voor Puma

De nettowinst van Puma is in het tweede kwartaal met bijna tien procent gedaald naar 45,2 miljoen euro. De zwakke verkoop in de Verenigde Staten is de oorzaak van winstdaling. Dat maakte Puma donderdag bekend. Analisten rekenden op een nettowinst van 47,4 miljoen euro.

Ook de omzet nam af, tot 542,8 miljoen euro. Puma, dat eerder dit jaar werd overgenomen door het Franse luxeconcern PPR voor 5,3 miljard euro, zag zijn omzet in de VS met twintig procent dalen door minder orders van Foot Locker. De grootste sportwinkelketen in de VS verkeert in financiële problemen en overweegt zichzelf te koop te zetten. Ook had Puma veel last van de zwakke dollar. Verder investeerde het concern extra in marketing en de uitbreiding van winkels. 

Concurrent Adidas meldde woensdag een winststijging van 27 procent tot 104 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!