Een nieuwkomer op de Duitse eroticamarkt jaagt de concurrentie de stuipen op het lijf. Ook in Nederland veroveren goedkope erotische webwinkels marktaandeel.

Terwijl traditionele winkels als Beate Uhse en Christine le Duc in problemen verkeren, rekent nieuweling Eis.de zich rijk. Deze sinds juni 2006 bestaande webwinkel biedt producten aan voor een ‘schijntje’ vergeleken bij andere Duitse eroticawinkels. Om een voorbeeld te geven: kost bij de meeste sekswinkels een sekspop 99 euro, bij Eis.de betaalt de consument een bedrag van 4,97 euro.

Onlangs moest Beate Uhse een winstwaarschuwing geven vanwege de kwakkelende omzet. Om een einde te maken aan de dalende beurskoers van het bedrijf, gaat de eroticazaak zich richten op een nieuwe strategie. Deze houdt in: het aantrekken van meer vrouwen naar de winkels. Daarom is sinds kort onder meer luxe lingerie te koop van het merk Victoria’s Secrets.