Sonneveld en Unipro ontwikkelen Bakkersplan
Gepubliceerd op 20 januari 2005 om 00:00
Sonneveld en Unipro hebben het zogeheten Bakkersplan ontwikkeld. Dat is een lokaal marketingplan voor de bakkerondernemer waarbij op maat advies wordt gegeven. Het doel van de toeleveranciers is om de positie van de ambachtelijke bakker te versterken. De samenwerking tussen Sonneveld en Unipro is enigszins uniek te noemen. `Zeker gezien de bakkerijsector waar toch niet zo`n openheid heerst tussen de bedrijven onderling. Maar jaloezie levert alleenmaar begrenzingen op`, aldus Geert Sonneveld. Unipro en Sonneveld zijn naast concurrenten van elkaar ook complementair met producten. De gezamenlijke doelstelling is dan ook om de ambachtelijke bakkerij te verbeteren. Het Bakkersplan bestaat uit drie onderdelen: het marktplan, het winkelplan en het verkoopplan. Het marktplan is er om een unieke en onafhankelijke scan van de winkelomgeving te geven. Het wordt uitgevoerd door Joost den Ouden van bakkerijadviesbureau Progres. Het winkelplan is gebaseerd op het marktplan en is een praktisch rapport waarmee de ondernemer direct aan de slag kan. Het verkoopplan heeft onder meer betrekking op het promotiemateriaal om de producten op een goede manier onder de aandacht te brengen.
Reacties 0